FAQ
Eopt Home har utviklet og vedlikeholder kun programvaren som ligger på kontrolleren. Anlegget er solgt og levert av installatør.
Support
Eopt Home gir primært brukerstøtte til elektriker på oppdrag.
Er det ønske om endring, det er feil i oppsett eller fysisk feil på kontrolleren, som gjør at systemet ikke fungerer som tiltenkt, må dette tas opp med installatør som leverte produktet.
I tillegg er det helt nødvendig med lokal tilstedeværelse for slike endringer, da det ofte vil være nødvendig med en fysisk omstart av kontroller, det kan være fysiske skader som vi på forhånd ikke kan vite noe om (overspenninger, varmgang), lokale nettverksproblemer osv.
Tiltak man kan prøve selv:
1. Hvis det ikke er kontakt med kontrolleren, kan man forsøke følgende:
SC-1 kontroller (montert i sikringsskap) - skru sikringen av/på på den kursen kontrolleren er montert
X-1 kontroller (frittstående hvit boks) - ta strømmen til kontroller og sett tilbake etter ca. 30 sekunder.
Hvis dette tiltaket ikke hjelper så er det nødvendig å kontakte autorisert installatør for videre feilsøking.
2. I noen tilfeller, kan det være feil på det lokale nettverket. Det kan være feil konfigurasjon av router eller feil på kabler som må adresseres for at kontroller skal kunne kommunisere som ønsket. En rask sjekk ved å ta kabelen som går fra kontroller til router, og sette inn i PC for å se om denne får tilgang til nettverket kan gi indikasjon på hvor feilen ligger.
Spørsmål angående Faktura
Vennligst send en email til support@eopthome.no
Kontakt oss for mer informasjon eller om du ønsker å bestille.
Normalt vil prisen være pr. påbegynte 15 min: 375,- og vil bli fakturert den vi har kontakt med. (Hvis en elektriker ringer inn, så vil vi fakturere elektrikeren og ikke eieren av prosjektet). I tillegg kommer det kr 150,- i oppstarts/faktureringgebyr.
• Betales løpende én gang pr år, totalt kr 1244,-
Alle prosjekter med abonnement fornyes automatisk hvert år med mindre det på forhånd er blitt sagt opp. Alle nye kunder vil automatisk få abonnement, hvor de tre første månedene er gratis for å teste ut funksjonaliteten. Ønskes det ikke noe abonnement så kan det kostnadsfritt sies opp før fornyelsen.
Abonnementet kan eventuelt startes fra appen og blir aktivt innen 5 minutter. Det er eier av prosjektet som vil motta faktura på epost.
Fordeler med å ha et aktivt abonnement:
Du vil motta varsler på epost og/eller sms dersom det skulle oppstå noe med anlegget ditt. De varslene du vil kunne motta er:
Kontroller mister kontakt med server (nettverk)
Dersom en/ flere enheter ikke rapporterer inn til oss innenfor gitte tidsrammer
Dersom en enhet har lavt batteri
Det er mulig å lage egne varsler under innstillinger i xSetup.
Det er mulig å lage push meldinger i xSetup
Du kan fjernstyre anlegget ditt. Du kan være hvor som helst i verden, så lenge du er tilkoblet internet, overvåke/styre anlegget ditt. Du har full tilgang til alle funksjoner, og kan gjøre endringer på lys/varme osv. så huset ditt er klar for din hjemkomst. Det vil også være mulig å styre anlegget fra nettleser på en PC eller via xSetup.
Du kan tilknytte Google Home til prosjektet. (Du må opprette en sak hvor du sender oss eposten som er tilknyttet Google)
Oversikt over energiforbruk. Du kan få oversikt over energiforbruket ditt gitt i grafer og diagrammer inntil et år tilbake.
Hvis det er feil på anlegget ditt og installatør trenger bistand av Eopt Home for feilsøking vil Eopt Home kunne se hva som skjer på anlegget og lettere kunne bistå installatøren.
Eier kan fornye eller aktivere et abonnement på to måter:
Fra appen Eopt Home
Fra websiden https://unity.eopthome.no Om du ikke får opp disse knappene så må forsikre deg om at du er eier og at du har fylt ut all brukerinformasjon som navn, adresse og telefonnummer på din bruker.
Generelt
Dette dokumentet beskriver til hvem, hvordan og hva Eopt Home AS gir support til. For Eopt Home er kunden den viktigste og vi ønsker å kunne gi vår beste support til våre installatører.
For åpningstider og kontakt informasjon vennligst gå til https://www.eopthome.no/faq
Vi gir støtte for vår løsning under følgende betingelser: - Faktura henvendelser eller annet rundt abonnement. - Hvis det er feil i vårt system
Eksempel på hva vi vil hjelpe til med:
Det skjer ingen ting når jeg slår på lyset i mobil applikasjonen. Vi vil utføre enkel feilsøking for å se om feilen ligger på vår kontroller eller et annet sted. Blir det påvist at vår kontroller/mobil applikasjon gjør som den skal og feilen ligger et annet sted vil vi informere om dette og gi tips til hvordan man kan løse det.
Det vises feil sted / eller ingen visning av vær data i det hele tatt Vi vil utføre enkel feilsøking for å se hvor feilen kan være.
Eksempel på saker som blir henvist FAQ eller bestille oppdrag:
Det er lenge siden jeg har installert Eopt Home Smarthus, kan ikke dere vise meg hvordan det gjøres. Dette vil vi ikke gjøre, det vil bli henvist til https://www.eopthome.no/faq hvor man kan finne veiledninger for slikt.
Det er noe galt i MRF programmeringen, kan dere ta en titt? Her vil vi henvise til Eaton Norge da det er dem som er eksperter på MRF programmering
Hvordan kontakte support
Alle henvendelser skal gå via vår support portal som er tilgjengelig på denne adressen: https://www.eopthome.no/faq
Vår telefon er forbeholdt henvendelser fra installatører som er ute på kundeoppdrag og har problemer med oppsett av systemet. For at vi skal kunne svare raskt og yte god service til de installatører som er ute på kundeoppdrag skal alle andre henvendelser meldes inn via vår portal.
Bestilling av oppdrag
Man kan bestille hjelp fra Eopt Home AS til oppdrag som installatøren ikke har tid til eller føler seg trygge nok på løsningen. Oppdraget kan være blant annet: MRF-Feilsøking, xSetup programmering, oppsett av et Eopt Home Smarthus.
Bestillinger av slike oppdrag gjøres ved å kontakte support ved å opprette en sak på https://www.eopthome.no/faq Pris vil bli oppgitt etter henvendelse og oppdrag vil ikke bli utført før prisen er godkjent.
Ansvarsbegrensning
Eopt Home AS er ikke ansvarlig dersom det viser seg at det er gjort feil under installasjon/programmering av systemet. Ved installasjons så menes det for eksempel at det har blitt gjort feil i Eaton MRF eller annen 3dje parts programvare enn xSetup.
Viser det seg under feilsøking at feilen skyldes feil utenfor Eopt Home sitt område så vil vi informere om dette, vil installatør at vi fortsetter feilsøkings jobb så forbeholder vi oss retten til å ta betalt for medgått tid.
Priser
Pris pr påbegynte 15 min: 375,- eks. mva + 150,- eks. mva for oppstart
Betaling
Betaling skal skje mot faktura med forfall 14 dager etter fakturadato.
